Programowanie w Pythonie(11): Projekt

Kolej na praktykę. Zajmiemy się dziś sprawami sklepowymi. Czekają na nas dwa projekty, które przećwiczą pracę z listami, słownikami, instrukcjami warunkowymi oraz pętlami for. Ćwiczenia są dość proste, ale zalecam korzystanie z poprzednich lekcji, gdyby coś uległo zapomnieniu.

Projekt 1a: Właściciel sklepu

  1. Stwórz słownik o nazwie cennik i umieść w nim te informacje:
    1. marchew – 2,
    2. jabłka – 1.5,
    3. ziemniaki – 1.7,
    4. szczypiorek – 0.5.
  2. Stwórz kolejny słownik o nazwie stan i umieść w nim informacje:
    1. marchew – 50,
    2. jabłka – 75,
    3. ziemniaki – 130,
    4. szczypiorek – 2.
  3. Za pomocą pętli for wydrukuj na ekran interpretera informacje o każdym produkcie tak, by podana została jego nazwa, cena i ilość sztuk na stanie.
  4. Za pomocą innej pętli for oblicz, jak jest łączna wartość wszystkich produktów w sklepie.

Projekt 1b: Klient

  1. Stwórz listę o nazwie zakupy z wartościami "marchew", "ziemniaki", "szczypiorek".
  2. Skopiuj dwie listy z Projektu 1.
  3. Stwórz funkcję o nazwie rachunek, która będzie obliczała kwotę do zapłacenia przez klienta na listy zawierającej nazwy warzyw (np. listy zakupy)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.