Programowanie w Pythonie(11): Projekt

Kolej na praktykę. Zajmiemy się dziś sprawami sklepowymi. Czekają na nas dwa projekty, które przećwiczą pracę z listami, słownikami, instrukcjami warunkowymi oraz pętlami for. Ćwiczenia są dość proste, ale zalecam korzystanie z poprzednich lekcji, gdyby coś uległo zapomnieniu.

Projekt 1a: Właściciel sklepu

  1. Stwórz słownik o nazwie cennik i umieść w nim te informacje:
    1. marchew – 2,
    2. jabłka – 1.5,
    3. ziemniaki – 1.7,
    4. szczypiorek – 0.5.
  2. Stwórz kolejny słownik o nazwie stan i umieść w nim informacje:
    1. marchew – 50,
    2. jabłka – 75,
    3. ziemniaki – 130,
    4. szczypiorek – 2.
  3. Za pomocą pętli for wydrukuj na ekran interpretera informacje o każdym produkcie tak, by podana została jego nazwa, cena i ilość sztuk na stanie.
  4. Za pomocą innej pętli for oblicz, jak jest łączna wartość wszystkich produktów w sklepie.

Projekt 1b: Klient

  1. Stwórz listę o nazwie zakupy z wartościami "marchew", "ziemniaki", "szczypiorek".
  2. Skopiuj dwie listy z Projektu 1.
  3. Stwórz funkcję o nazwie rachunek, która będzie obliczała kwotę do zapłacenia przez klienta na listy zawierającej nazwy warzyw (np. listy zakupy)

Nauczyciel matematyki i przedmiotów informatycznych w Dwujęzycznych Szkołach im. Władysława Kopalińskiego w Bielsku-Białej. Autor wielu publikacji poświęconych nauce podstaw programowania, w tym „Scratch. Nauka programowania przez zabawę”, wydanej drukiem przez wydawnictwo Komputer Świat. Entuzjasta wykorzystywania nowych nowoczesnych narzędzi w czasie lekcji. Prywatnie miłośnik koszykówki i aktywnego wykorzystywania czasu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.